Een klantenservice medewerker van de Postcode loterij

Veelgestelde vragen

Hier vind je de veel gestelde vragen die betrekking hebben op de Geniet van ’t Goede campagne, de cadeaukaart en het gebruik daarvan.

Wanneer krijg ik de cadeaukaart?

Iedere deelnemer van de Postcode Loterij ontvangt tussen 23 september en 5 oktober 2025 een cadeaukaart ter waarde van € 15,-. Met deze kaart kies je producten voor een heerlijke vegetarische maaltijd. De maaltijd staat snel op tafel en is ook nog eens beter voor het klimaat. Want met een vega-diner bespaar je CO2 uitstoot! Dus vergeet niet je cadeaukaart te verzilveren.

De cadeaukaart kan tot en met 19 oktober 2025 geactiveerd worden en tot en met 2 november 2025 is de cadeaukaart te gebruiken bij Albert Heijn en op ah.nl. Deelnemende producten zijn goed te herkennen aan het groene promotiemateriaal met het Geniet van ’t Goede logo op het schap.

Ben je tussen 15 september en 19 oktober deelnemer geworden van de Postcode Loterij? Dan ontvang je tijdens de actieperiode een reeds geactiveerde kaart thuis. Deze kun je direct verzilveren bij Albert Heijn of op ah.nl.

Ik speel met meerdere loten mee, maar krijg maar 1 cadeaukaart. Waarom is dat?

Als dank voor deelname aan de Postcode Loterij krijgt iedere deelnemer één Geniet van ’t Goede cadeaukaart t.w.v. € 15,- thuisgestuurd. De kaart is een cadeau waarmee we zoveel mogelijk deelnemers te laten kennismaken met vegetarische alternatieven en laten zien hoe makkelijk het is om vertrouwde en/of favoriete gerechten vegetarisch te maken. Er gaat geen trekking aan vooraf, het is - net als de Voordeelagenda of de natuurboekenreeks - een cadeau en daarom ontvangt iedereen die meespeelt in de Postcode Loterij één cadeaukaart, ongeacht het aantal loten.

Ik ben deelnemer maar heb geen cadeaukaart ontvangen. Wat nu?

Iedere deelnemer van de Postcode Loterij ontvangt tussen 23 september en 5 oktober 2025 een cadeaukaart ter waarde van € 15,-. Ben je uiterlijk 16 september 2025 deelnemer geworden en heb je na 5 oktober 2025 nog geen cadeaukaart ontvangen, neem dan gerust contact met ons op.

Ben je tussen 15 september en 19 oktober deelnemer geworden van de Postcode Loterij? Dan ontvang je een reeds geactiveerde kaart thuis. Deze kun je direct verzilveren bij Albert Heijn of op ah.nl.

Als ik nu alsnog deelnemer word van de Postcode Loterij, kan ik dan nog een cadeaukaart krijgen?

Ja, als je je na 15 september en vóór 19 oktober 2025 aanmeldt als deelnemer van de Postcode Loterij ontvang je een geactiveerde cadeaukaart per post én maak je tijdens Postcode Loterij Miljoenenjacht wekelijks kans op prijzen tot wel € 5 MILJOEN. Speel je nog mee op 1 januari? Dan maak je samen met jouw buren kans op de grootste PostcodeKanjer ooit van maar liefst € 59,7 MILJOEN.

Hoe activeer ik de cadeaukaart?

Het activeren van de ‘Geniet van ’t Goede’-cadeaukaart kan via postcodeloterij.nl/geniet, in de Postcode Loterij App of je Mijn Postcode Loterij account. Activeren kan tot en met zondag 19 oktober 2025. Inwisselen kan tot en met zondag 2 november 2025.

Activeren via postcodeloterij.nl/geniet:

  1. Ga naar postcodeloterij.nl/geniet.
  2. Vul de laatste 8 cijfers van de code in die op de achterzijde van je cadeaukaart staat.
  3. Vul de laatste 3 cijfers van jouw rekeningnummer in.
  4. Zet eventueel Postcode Loterij Plus of Premium aan.
  5. Vul eventueel je e-mailadres en telefoonnummer in.
  6. De kaart is nu geactiveerd.

Activeren in de Postcode Loterij App

  1. Download de Postcode Loterij App in de App Store (voor iOS-gebruikers) of in de Google Play Store (voor Android-gebruikers).  Heb je de Postcode Loterij App al? Dan is het belangrijk dat je de App bijwerkt naar de laatste versie.
  2. Log in met je Mijn Postcode Loterij account (volg de stappen hierboven als je nog geen Mijn Postcode Loterij account hebt aangemaakt). 
  3. Druk op ‘Activeer jouw cadeaukaart’ en dan op ‘Activeer nu’. De kaart is nu geactiveerd.
  4. Gebruik en scan de digitale cadeaukaart in de winkels van Albert Heijn. Je fysieke en digitale cadeaukaart zijn aan elkaar gekoppeld en kun je beiden gebruiken.

Activeren in je Mijn Postcode Loterij Account

  1. Ga naar mijn.postcodeloterij.nl 
  2. Log in met je e-mailadres en wachtwoord 
  3. Klik op ‘Geniet van 't Goede’ en dan op ‘Activeer nu’ . De kaart is nu geactiveerd.

Heb je nog geen Mijn Postcode Loterij account?

  1. Ga naar mijn.postcodeloterij.nl 
  2. Maak een account aan . 
  3. Je ontvangt een e-mail met activeringslink. 
  4. Klik op de link om je Mijn Postcode Loterij te activeren. 
Kan ik de cadeaukaart ook activeren via Mijn Postcode Loterij account? 

Ja, dat kan. Als deelnemer van de Postcode Loterij kun je gratis een Mijn Postcode Loterij account aanmaken. Hier kun je gemakkelijk en snel je loten en gewonnen prijzen bekijken. Ook kun je meedoen aan winacties. 

In Mijn Postcode Loterij kun je de cadeaukaart direct activeren, zonder de laatste 8 cijfers van de code en de laatste 3 cijfers van je rekeningnummer.

  1. Ga naar mijn.postcodeloterij.nl
  2. Log in met je e-mailadres en wachtwoord 
  3. Klik op ‘Geniet van 't Goede’ en dan op ‘Activeer nu’  

Heb je nog geen Mijn Postcode Loterij account?

  1. Ga naar mijn.postcodeloterij.nl 
  2. Maak een account aan.  
  3. Je ontvangt een e-mail met activeringslink. 
  4. Klik op de link om je Mijn Postcode Loterij te activeren. 
Kan ik de cadeaukaart ook activeren in en toevoegen aan de Postcode Loterij App? 

Ja, dat kan zeker! In de Postcode Loterij App heb je de cadeaukaart altijd digitaal op zak. Je kunt de cadeaukaart met een druk op de knop activeren, je hebt de cadeaukaart altijd beschikbaar en je kunt de digitale cadeaukaart direct gebruiken en scannen in de winkels van Albert Heijn. 

  1. Download de Postcode Loterij App in de App Store (voor iOS-gebruikers) of in de Google Play Store (voor Android-gebruikers). Heb je de Postcode Loterij App al? Dan is het belangrijk dat je de App bijwerkt naar de laatste versie 
  2. Log in met je Mijn Postcode Loterij account (volg de stappen hierboven als je nog geen Mijn Postcode Loterij account hebt aangemaakt). 
  3. Druk op ‘Activeer jouw cadeaukaart’ en dan op ‘Activeer nu’. De kaart is nu geactiveerd.
  4. Gebruik en scan de digitale cadeaukaart in de winkels van Albert Heijn. Je fysieke en digitale cadeaukaart zijn aan elkaar gekoppeld en kun je beiden gebruiken.
Kan ik mijn fysieke en digitale cadeaukaart naast elkaar gebruiken? 

Je fysieke en digitale cadeaukaart zijn aan elkaar gekoppeld, waardoor je het saldo van € 15,- op beide kunt gebruiken.  

Hoe lang is de cadeaukaart geldig?

De geactiveerde cadeaukaart is geldig tot en met zondag 2 november 2025. De cadeaukaart kon tot en met zondag 19 oktober 2025 geactiveerd worden via postcodeloterij.nl/geniet, de Postcode Loterij App en Mijn Postcode Loterij.

Wat kan ik met de cadeaukaart doen?

Met de cadeaukaart kies je producten voor een heerlijke vegetarische maaltijd bij Albert Heijn in Nederland (m.u.v. AH to go) en op ah.nl.

De ruim 850 deelnemende producten zijn goed te herkennen aan het groene promotiemateriaal met het Geniet van ’t Goede logo op het schap. De recepten vind je op postcodeloterij.nl/geniet en ah.nl.

Daarnaast bieden we dit jaar ook twee Combi Deals aan voor € 7,50 per stuk. Dit zijn verspakketten (Curry madras en Marokkaanse couscous) plus de benodige toevoegingen. Je kan dus in één keer twee complete maaltijden aanschaffen met de kaart.

Moet ik de € 15,- in 1 keer verzilveren?

Nee hoor, zowel online als in de winkel kan je het bedrag bij meerdere winkelbezoeken of online bestellingen verzilveren.

Op mijn cadeaukaart staat een pincode. Wat kan ik met deze pincode?

Deze code hoef je alleen te gebruiken wanneer je boodschappen bestelt op ah.nl of in de AH app.

Kan ik mijn boodschappen online bestellen met de cadeaukaart?

Ja, dat kan. Wanneer je online boodschappen bestelt bij Albert Heijn geldt een minimaal bedrag van € 50,- en betaal je bezorgkosten vanaf € 1,95. Het is ook mogelijk om de cadeaukaart te gebruiken in de winkels van Albert Heijn in Nederland, m.u.v. AH to go. De leverdatum van je bestelling moet plaatsvinden tijdens de actieperiode (29 september tot en met 2 november).

Hoe kan ik de Geniet van ’t Goede cadeaukaart besteden op ah.nl of in de AH app?

Je kunt het deelnemende assortiment bekijken via https://www.ah.nl/acties/geniet-van-t-goede en toevoegen aan je winkelmandje.

Voor online bestellen is een account nodig op ah.nl. Deze kan je aanmaken op ah.nl/mijn/inschrijven/bestellen.

  1. Wanneer je een bestelling doet - tijdens de periode van de actie Geniet van ‘t Goede – heb je de optie om een cadeaukaart toe te voegen.
  2. Voor het toevoegen van de cadeaukaart moet je het unieke kaartnummer en de pincode invullen. Deze staan vermeld op de achterkant van de cadeaukaart.
  3. Na het toevoegen wordt berekend welk deel van het totale bestelbedrag je kunt afrekenen met de cadeaukaart. Dit gebeurt op basis van: de deelnemende producten, de actuele prijzen (op moment van levering van de bestelling) en het beschikbare saldo op de cadeaukaart.
  4. Na het voltooien van de bestelling wordt het bedrag op de cadeaukaart gereserveerd. Dit bedrag is nu niet meer te besteden met de cadeaukaart. Het berekende bedrag wordt in mindering gebracht op het totaalbedrag van de bestelling. Het resterende bedrag moet je op een andere manier voldoen, afhankelijk van de gekozen betaalmethode.

Wanneer je online boodschappen bestelt bij Albert Heijn geldt een minimaal bedrag van € 50,- en betaal je bezorgkosten vanaf € 1,95. Het is ook mogelijk om de cadeaukaart te gebruiken in de winkels van Albert Heijn in Nederland, m.u.v. AH to go.

Na aflevering van de bestelling wordt het bedrag van de cadeaukaart afgeschreven. Wanneer je een product dat bij de actie hoort, niet op correcte wijze ontvangt dan gelden de algemene voorwaarden van ah.nl op de afhandeling van jouw melding. Een eventueel retourbedrag wordt dus niet opnieuw aan de cadeaukaart toegekend, maar direct met jou verrekend. Wanneer een bestelling wordt gewijzigd:

  • Wordt bij de stap om te voltooien opnieuw een berekening gemaakt voor de bestelling.
  • Het bedrag dat aan de cadeaukaart wordt toegekend kan hierdoor wijzigen.
  • Er wordt een nieuwe reservering geplaatst op de cadeaukaart met het nieuwe bedrag
  • In het geval van een hoger bedrag komt er een hogere reservering op de cadeaukaart waardoor het saldo lager wordt.

Indien de reservering van het bedrag niet lukt voor de ingevoerde cadeaukaart krijg je hiervan een melding. Je kunt het dan opnieuw proberen of de kaart verwijderen voor de bestelling afgerond kan worden.

Het is per bestelling niet mogelijk om meer dan 1 cadeaukaart te gebruiken.

De leverdatum van je bestelling moet plaatsvinden tijdens de actieperiode (29 september tot en met 2 november).

Meer over online bestellen.

Hoe weet ik hoeveel saldo ik nog op mijn cadeaukaart heb?

Het saldo op de Geniet van ’t Goede cadeaukaart kan je controleren op de website: postcodeloterij.nl/geniet (bekijk jouw saldo). Na betaling met de cadeaukaart wordt het resterende saldo op de Albert Heijn-kassabon vermeld. Op de kassabon wordt aangegeven welke artikelen zijn betaald met de cadeaukaart en wat het totaalbedrag hiervan is.

Waarom is er dit jaar geen optie om een brievenbuspakket toegestuurd te krijgen?

Albert Heijn is de grootste supermarktketen van het land en bijna iedereen heeft wel een Albert Heijn in de buurt. Daarnaast is het vanaf 2022 mogelijk online te bestellen op ah.nl en in de AH app. Voor deelnemers bij wie dit niet het geval is wordt er een passend alternatief aangeboden. Neem hiervoor gerust contact met ons op.

Er is geen Albert Heijn bij mij in de buurt. Wat nu?

Mocht er geen Albert Heijn bij jou in de buurt zitten of heb je geen mogelijkheid om de kaart te besteden, neem dan gerust contact met ons op.

Waarom is er dit jaar geen Geniet van ’t Goede ‘box vol voordeel’ of ‘Kies & Mix’?

850 vegetarische producten is een hoop keuze. Daarom kun je jouw cadeaukaart dit jaar ook eenvoudig inzetten voor een complete maaltijd. Dit jaar bieden we twee Combi Deals aan voor € 7,50 per stuk. Dit zijn verspakketten (Curry madras en Marokkaanse couscous) plus de benodigde toevoegingen om de maaltijd mee te bereiden. Je kan dus in één keer twee complete maaltijden aanschaffen met de kaart. De deelnemende producten zijn voor jouw gemak in de Albert Heijn bij elkaar geplaatst in een schap en daarnaast te vinden op https://www.ah.nl/acties/geniet-van-t-goede

Mag ik mijn cadeaukaart ook aan iemand anders geven? Of doneren aan bijvoorbeeld de Voedselbank?

Wij moedigen dit soort initiatieven alleen maar aan. Deelnemers die de cadeaukaart hebben ontvangen, kunnen deze online activeren. De geactiveerde cadeaukaart kan je vervolgens doneren aan een persoon of organisatie naar keuze. Let wel: je kunt maar 1 cadeaukaart per bestelling op ah.nl verzilveren.

Krijg ik dit jaar geen receptenboekje thuisgestuurd?

Dit jaar is ervoor gekozen de recepten digitaal aan te bieden op postcodeloterij.nl/geniet en ah.nl. Daarnaast zijn er in de Albert Heijn winkels receptkaarten te vinden.

Kan ik met de cadeaukaart alle ingrediënten van een recept kopen?

Niet alle producten die gebruikt worden in de Geniet van ’t Goede recepten kopen met de cadeaukaart. Basisingrediënten zoals olie horen niet bij deze campagne. Daarnaast is voor jouw gemak gekozen om bepaalde hele schappen en productgroepen mee te laten doen aan de campagne in plaats van individuele producten.

Kan ik ergens een lijst vinden met ingrediënten en producten die ik met de Geniet van ’t Goede cadeaukaart bij Albert Heijn kan halen?

Een overzicht van alle deelnemende producten staat op ah.nl.

Ik woon in het buitenland. Kan ik gebruikmaken van deze actie?

Helaas kan je alleen jouw Geniet van ’t Goede cadeaukaart besteden in winkels van Albert Heijn in Nederland, op ah.nl of in de Nederlandse AH app. Wanneer je niet in Nederland woont, kun je contact opnemen met onze Ledenservice, dan wordt er gezocht naar een passend alternatief.

Waarom wordt de lotprijs per december 2025 aangepast?

We verhogen de lotprijs om ook komend jaar op een duurzame wijze zoveel mogelijk geld in te zamelen voor onze goede doelen en partners. We kunnen hierdoor ook een onderscheidend prijzenpakket blijven bieden aan onze deelnemers, waaronder een verhoging van de prijzenpot.

Komt de lotprijsverhoging ten gunste van de goede doelen?

Ja, van de lotprijs gaat minimaal 40% naar het goede doel.

Staat je vraag er niet bij? 

Als je vraag er niet bij staat of niet is beantwoord, kun je contact opnemen met onze Ledenservice. Dan heb je binnen enkele uren antwoord op je vraag.  Neem contact met ons op